مقاله

دانلود مقاله رابطه فرهنگ سازمانی با انگیزش شغلی، اشتیاق شغلی و رفتارهای نوآورانه با میانجی گری توانمندسازی روانشناختی

ertebatat-264x3001

نویسنده(گان):
عبدالزهرا نعامی
، آذین تقی پور، عبدالکاظم نیسی،


چکیده:
مقدمه
: هدف از پژوهش حاضر، طراحی و برازش الگویی ساختاری از روابط علی بین فرهنگ سازمانی با اشتیاق شغلی، انگیزش شغلی و رفتارهای نوآورانه با میانجی گری توانمندسازی روانشناختی بود. روش : این پژوهش از نوع مقطعی- توصیفی بود. آزمودنی های این تحقیق 226 نفر از کارکنان یک شرکت صنعتی بودند که با روش نمونه گیری تصادفی چندمرحله ای انتخاب گردیدند و سپس پنج پرسشنامه شامل زمینه‏یابی فرهنگ سازمانی، توانمندسازی روانشناختی، اشتیاق شغلی، انگیزش شغلی و رفتارهای نوآورانه را تکمیل نمودند. برای تجزیه و تحلیل داده ها، تحلیل عوامل تاییدی و الگویابی معادلات ساختاری با استفاده از نرم افزار AMOS-16 به‏کارگرفته شد.

یافته ها : تحلیل های الگویابی معادلات ساختاری، برازندگی الگو را با داده ها، مورد حمایت قرار دادند. یافته های پژوهش نشان می دهند که فرهنگ سازمانی به‏صورت غیرمستقیم از طریق توانمندسازی روانشناختی با انگیزش شغلی، اشتیاق شغلی و رفتارهای نوآورانه رابطه مثبت معناداری دارند و این بیانگر تایید فرضیه های پژوهش است.
نتیجه گیری
: پیشنهاد می شود که مدیران با فراهم آوردن فرهنگی که در آن، کارها به‏صورت تیمی، توزیع اطلاعات عادلانه، تصمیم گیری مشارکتی، ارتباطات باز، پاداش های متناسب با عملکرد و جلسات اثربخش برگزار می شوند، زمینه را برای توانمندکردن کارکنان و به‏تبع آن افزایش انگیزش، اشتیاق شغلی و نوآوری بوجود آورند.

دانلود

منبع:تبیان

 

محمد نصیریان

مشخصات فردی نام: محمد نصیریان تاریخ تولد: ۳ مرداد ۱۳۶۸ جنسیت: مرد – مجرد محل سکونت: ایران – شیراز تحصیلات سطح تحصیلات: دانشجوی دکتری مدیریت صنعتی رشته تحصیلی: مدیریت صنعتی گرایش تولید و عملیات محل تحصیل: دانشگاه آزاد یزد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا